Bewerkservice toetsen

Naast het bewerken en uitleveren van digitale schoolboeken met een hoge kwaliteitsstandaard kan STI op aanvraag uw toetsen bewerken en aanleveren. Dat kan voor verschillende voorleessoftwareprogramma's in verschillende bestandsformaten.

Onze bewerkservice heeft als doel de werkdruk bij school weg te nemen en voor leerlingen de beschikbaarheid van kwalitatief goed bewerkte bestanden te waarborgen.

De productietijd voor het bewerken van een toets is maximaal 1 week. Voor een klein, vast bedrag per pagina worden de toetsen professioneel en deskundig omgezet met oog voor de voorleeskwaliteit.

Hoe werkt het?

1. Stel een contactpersoon aan. Alle (vak)docenten die toetsen bewerkt willen hebben sturen het materiaal door naar de contactpersoon.
  2. De contactpersoon stuurt het materiaal uiterlijk 1 week voor afname door naar STI. Het gewenste voorleesformaat wordt vooraf  besproken.
  3. STI zorgt voor de gewenste bewerkingen en stuurt het materiaal tijdig voor afname van de toets retour naar de contactpersoon.

Benieuwd wat STI voor uw school kan betekenen? Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte kunt u een e-mail sturen naar: info@stichtingti.nl

Ervaring van een gebruiker

Vanaf het begin van dit schooljaar verzorgt Stichting Toegankelijke Informatie (STI) voor OSG Echnaton te Almere het omzetten van schoolexamens, toetsen en proefwerken naar het KES-formaat. Dit formaat wordt gelezen door Kurzweil en zorgt ervoor dat dyslectische leerlingen op een voor hen makkelijke wijze teksten tot zich kunnen nemen.

Wij hebben gemerkt dat het omzetten van tekst nauwkeurig plaatsvindt waardoor de leerlingen, zonder vreemde uitspraken of tekstsprongen, geconcentreerd  de tekst kunnen lezen.

De door STI gehanteerde verwerkingstijd van 5 werkdagen is nooit overschreden, integendeel, vaak werden toetsen eerder in KES-formaat geretourneerd. De flexibele instelling van STI zorgt er voor dat bij incidentele  spoedgevallen de bereidheid aanwezig is om snel toetsen te verwerken naar KES-formaat.

Samengevat: de omzetservice van STI is een enorme toegevoegde waarde bij het gebruik van Kurzweil.

Met vriendelijke groet,

Marcel Hartong